lördag 26 maj 2007

korpdotter säger hej...

hej. det är jag som är korpdotter. i vanliga fall bor jag [här] fast de senaste dagarna har jag vimsat runt bland den där obegripliga css-koden på denna sidan med. och kanske har jag gröna fingrar för det växte upp ett träd, där i bakgrunden. och en sol.

vet inte vad man ska ha för färg på fingrarna för att få tips-inläggen att fyllas? glitterfärg kanske? inte vet jag, men det var ju inte det jag tänkte säga. jag tänkte bara pusha lite för de där trådarna där man kan dela med sig av tips. kanske låter det klämkäckt på nåt vis, småhurtigt. men det kan ju faktiskt vara så att precis den lilla saken du brukar göra kan vara det tips som någon annan kan behöva för att hantera en sömnlös natt. eller en ångestattack. så skriv. dela med dig.

jag har ett favoritcitat. av tove jansson.
"nu tröstar vi varandra och är aldrig rädda mer"

det är min dröm. min önskan. att vi ska finnas hos varandra. med varandra. ge varandra styrka och hjälp och tröst. och aldrig mer behöva vara sådär övergivna och ensamma igen.

blir inte mer än detta hej idag, men återkommer. har kommit fram till att min kudde trivs ganska bra under just det här trädet. att här finns lite lugn och snällhet, att jag gärna vilar huvudet här. så... om jag inte svarar på vad ni skriver beror det inte på att jag inte är här. det är bara så att jag somnat i lugnet...

allt gott till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar