söndag 27 maj 2007

"ÖVERLEVARE" tar form

Nu har det gått tre dagar. På dessa dagar har den här sidan gått från en idé till att bli så jättefin och full av innehåll som du nu finner den. Jag startade Överlevare för att jag funnit så mycket styrka i andras skrivande, andras livsberättelser och unika erfarenheter och jag tycker att alla dessa berättelser kunde samlas på ett och samma ställe. På det viset ges möjligheten för andra, överlevare eller inte, att lätt kan finna dem och ta del av dem.

Nu har sidan blivit så mycket mer och så mycket finare än vad jag från början föreställde mig. Och de ni nu ser är skapat av Korpdotter som lagt ner tid och massor av energi på att göra det trevligt och lättillgängligt här. Tack fina du!

Jag skriver själv blogg i Min Fåtölj. Jag skriver om mitt liv och saker i det som jag finner viktiga. Vad som präglar mycket av mitt skrivande är förstås hur jag lever mina dagar och vad det är som har format existensen att se ut just så, som min.

För flera år sedan påbörjade jag en resa som skulle ta mig igenom och förbi en ljusfattig och svår tid. Jag önskar mig inte tillbaka, men jag vill inte heller leva ett liv där jag varit utan denna expedition i minnen och känslor.

Utan det stöd och igenkännande jag fått av andra överlevare av sexuella övergrepp på forumet Andrum och i bloggvärlden, så skulle jag inte vågat utforska så mycket på min resa. Kanske hade jag inte vågat leva överhuvudtaget.

För att ni berättar, delar med er, vågar och finns, existerar jag. För att ni finns har jag vågat berätta. Och i min berättelse blev jag en överlevare.

Fortsätt berätta! I tystnaden bor skammen som inte hör hemma hos er. I berättelsen om era liv, hur de än ser ut, finns liv och hopp. Och det är i dessa ting vi hittar kraften att just överleva.

Värme från Toppis

4 kommentarer:

  1. Önskar er lycka till med bloggen! Gillar verkligen korpdotters härliga teckning.

    SvaraRadera
  2. Ni är så fina, så modiga, så jäkla starka alla nämnda på denna sida. Kärlek till alla!

    SvaraRadera
  3. Tack luftrum!:-)


    Värme
    /Överlevare genom Toppis

    SvaraRadera