fredag 14 december 2007

Jultider

Hej alla Överlevare och andra läsare som hittar hit.

Snart är Julhelgerna här och för många kan det vara en svår och tung tid. För vissa av oss innebär det tid i ensamhet och saknaden efter familjer vi mist eller som splittrats. För en del överlevare innebär det att vi måste fira jul med förövare och människor som svikit oss. Jag önskar förstås att de flesta får precis den jul de vill ha tillsammans med de människor vi vill ha i våra liv just under dessa dagar. Dagar som för många av oss är förknippade med jobbiga och svåra upplevelser.

På Andrums forum för överlevare har vi en speciell jultradition. Den innebär att de som vill en viss tid kan gå till ett fönster eller gå ut en stund, titta upp mot himlen någon minut och tänka på andra överlevare. Och just då kanske man känner sig mindre ensam, stärkt och kan skänka kärleksfulla och ljusa tankar till både sig själv och andra överlevare som finns runt om i Sverige, i världen. Och i samma sekund finns andra som också tänker på just dig!

På Andrum har vi en tid, men här förslår jag en annan tid. För er Andrummare som finns här blir det ännu en möjlighet att känna sammanhörighet en stund om man vill.

Kl 1900 på Julaftonen ska jag ta mig till ett fönster eller gå ut en stund och tänka på er alla. Jag hoppas att fler vill vara med.

Har ni tips för hur man kan göra julen trevlig, annorlunda eller bara vill skicka en hälsning kan ni göra det i en kommentar här på bloggen. Och man får skriva så många gånger man vill!

Med önskan om en fin julhelg till er alla!

/Toppis

2 kommentarer:

  1. Väldigt fina tankar!

    Önskar man kunde utföra magiska underverk och ge alla barn det dem behöver, inte minst kärlek & trygghet i livet!

    Önskar dig och alla andra en riktigt fin helg! :)

    SvaraRadera
  2. Klockan 19 tar jag mig definitivt till fönstret. Åh, blir alldeles gråtmild.

    Önskar alla en fin och trygg julhelg!

    SvaraRadera