lördag 6 juli 2013

Sommar

Jag hoppas att ni alla, bloggare och besökare har en så fin sommar som ni bara kan. För många innebär sommaren frånvaro av terapeuter eller andra behandlare som är på semester. Jag brukar själv försöka tänka att jag också får semester. Jag försöker att inte tänka på frånvaro av trygghet, utan mer på frihet från trauma/terapiarbete under några veckor. Min semester!

Sommaren i sig kan, med allt den för med sig, också vara en trigger till minnen av somrar från barndomen och andra tider då man blev utsatt för övergrepp. För mig kan det då hjälpa att t ex skriva. Skriva om andra saker, skriva sagor, skriva om fantastiska äventyr där jag är hjälten som räddar hela världen eller prinsessan i slottet. Skriver du musik - prova att skriva barnvisor, kanske vaggvisor. Måla och rita precis det du vill. Färgerna är många. I fantasin finns inga begränsningar på hur gott och fint vi kan ha det. Berätta det för dig själv, för alla. Vill du så får du gärna skicka in något du skriver, eller målat eller på annat vis skapat till Överlevare. Då lägger jag upp det här. Det kan också vara något annat som lugnar och hjälper dig som du vill dela med dig av. Du kan vara anonym om du vill.

Några överlevarhemsidor har tagits bort då de inte längre existerar. Klickar du på någon länk som inte fungerar så meddela mig gärna.

Jag önskar alla en fortsatt bra sommar!

Värme
Lotta, Överlevare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar