måndag 23 mars 2015

Jag är värd allt!


Jag är värd allt! - Så skriver Yvonne Kullenstjärna och vill dela med sig till dig som läser här. Texten finner du nedan. Yvonnes blogg hittar du i vår lista. Vill du gå direkt till Yvonnes blogg så klicka HÄR. Men glöm inte att ta del av hennes ord här nedan först.

Värme
/Lotta, Överlevare


*****



Jag är värd allt!

En dag när jag vaknade upp och förstod att jag inte älskade mig själv för den jag var. Det var den dagen när jag förstod att jag inte satte några gränser för vad som var bra för mig. Då började jag affirmera. I början skrev jag orden och meningarna på olika ställen runt om mig. Så som i min telefon, på väggen i sovrummet, i min almanacka mm. Bara så att jag kunde se dem hela tiden och bli påmind om hur värdefull även jag var.


Några meningar jag skrev var bl a!

Jag älskar mig själv.

Jag kan allt jag vill.

Jag är vacker precis som jag är.

Jag har en vacker kropp.

Jag är värdefull.

Jag är lycklig i mig själv med mig själv.

Jag gör bra val och väljer dem sjäv.

Jag är värd allt!


Nu vet jag att ni kanske tänker - att allt det där är ju en lögn för att du känner inte så, speciellt inte efter allt du har varit med om. Jag vet att precis så är det. Men då säger jag -ljug för en dag blir det en sanning. För du är värdefull och värd allt!



Varma hälsningar

Yvonne Kullenstjärna

http://yvonnekullenstjarna.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar