onsdag 18 mars 2015

Tillsammans

Överlevare fick ett mail från fantastiska Linda Holmgren som vill dela med sig av sin blogg Tillsammans. Läs bloggen och mer om Linda genom att klicka HÄR.

Linda vill även dela med sig av sin viktiga historia som hon berättade på TEDx Göteborg. Klicka på YouTube-länken som du hittar bland Lindas egna ord som du finner här nedan.
Låt dig inspireras!

Värme
Lotta, Överlevare


"Hej! 
Tack för att jag får vara med här. Linda heter jag och lever med minnena av två våldtäkter (den första när jag var 19 och andra när jag var 33). Nu har jag äntligen lyckats göra något bra av min historia och har bl.a. skrivit en tips- och rådbok i hopp om att kunna hjälpa andra utsatta och deras vänner, anhöriga etc genom min historia, ”Tillsammans - bara när vi säger ja.” heter den. 
Titta gärna på mitt framträdande på TEDxGöteborg om du vill veta mer om mig: https://www.youtube.com/watch?v=dF4UnrnW6pE
Soliga hälsningar  //Linda (linda@black-light.se)"




1 kommentar:

  1. Hej Lina!
    Lycka till med allt du är fantastisk.
    Själv ska jag föreläsa om hur jag har överlevt de sexuella övergrepp som jag utsattes för som barn, håller också på att skriva en bok .
    Hälsningar Yvonne

    SvaraRadera