onsdag 6 maj 2015

Då och nu!

Hej på dig som kommer hit och läser. Nedan finns ännu en text från Yvonne Kullenstjärna som har sin blogg bland våra länkar.

Tack för att du delar med dig Yvonne!

Värme från Lotta


"Då och nu!

Ibland kan man få höra.  -Det som har varit, har varit så glöm det. 

Blää…jag säger bara blää.  -Hur ska man kunna glömma det som varit? Jag kan ju inte påverka det alls, det har faktiskt hänt. Min styvpappa tog det vackraste och finaste ett barn kan tänkas ha och det är rätten till sin egna kropp. Han tog rätten till min egen kropp

Där emot kan jag påverka min framtid. 

-Hur vill jag ha det i dag? 

-Vart vill jag gå?

-Hur vill jag må?

I dag bestämmer jag själv. I dag väljer jag själv. Idag skapar jag min framtid.


Varma hälsningar 


Yvonne Kullenstjärna "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar