söndag 24 april 2016

Överleva. Leva. Finnas.

Jag riktar ett stort tack till Sara som vill dela med sig av sin text som ni kan läsa nedan.

Allt gott!

Lotta, Överlevare


"Överleva.
Leva.
Finnas.

Att vilja leva fullt ut.
Jag är inte där ännu.
Hade nog trott att stigen skulle vara rakare.
Men det är den inte.

Jag mötte förövaren vid den stora högtiden. Jag vågade. Jag var samlad, beredd och stolt. Jag undvek kontakt förutom några hälsningsfraser.
Jag tillät mig att få vara del av en sammankomst jag alltid annars tackat nej till.
Jag gjorde det. 

Efteråt, när resan fortsätter är det många mörka dagar. Allt kommer upp igen.
När få tror på sanningen om det som hände mig och inte inser är det svårt att ALLTID hålla om sig själv. Läka och våga leva fullt ut. Att våga leva.

Men jag är på väg.
Ett litet steg i taget, fast jag vill skynda fort.
För jag vill finnas och leva fullt ut."


Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar